Képek:
Köszönet a Karácsondi Turul Táltos Körnek!
Képek:
Köszönet a Karácsondi Turul Táltos Körnek!
Jézus egy alkalommal így szólt tanítványai előtt: „Jaj, neked, Korozain!
Jaj, neked, Betszaida! Ha a pogány Tiruszban és Szidonban történtek volna
azok a csodák, amelyek nálatok történtek, már rég szőrzsákban és hamuban
tartottak volna bűnbánatot. Ezért Tirusznak és Szidonnak tűrhetőbb sorsa
lesz az ítéleten, mint nektek. És te Kafarnaum? Vajon az égig emelkedel?
Egészen az alvilágig fogsz süllyedni.” Majd így folytatta: „Aki titeket
hallgat, engem hallgat; és aki titeket megvet, engem vet meg. Aki pedig
engem megvet, azt veti meg, aki küldött engem.”
Lk 10,13-16
Elmélkedés:
Az evangéliumok hitelesen mutatják be Jézus tanító útjának sikereit és
eredményeit, de nem hallgatnak arról sem, hogy egyes helyeken
visszautasítással találkozik. Ilyen lehetett Korozain, Betszaida vagy
Kafarnaum városa, amelyeknek a lakosai hiába látták a csodákat, mégsem
hittek. A hitetlenségnek és az elutasításnak pedig következménye lesz, az
tudniillik, hogy az utolsó ítéletkor örökre elpusztulnak a városok lakói.
Lehetőségük volt nekik is arra, hogy felismerjék Jézusban az Üdvözítőt és
megtérjenek, de ők nem ezt választották, ezért még azok a pogányok is
hamarabb juthatnak el az üdvösségre, akiknek sokkal kevesebb lehetőségük
volt. Felismerem-e Jézusban üdvösségem szerzőjét?
© Horváth István Sándor
Imádság:
Istenünk: Te vagy az időknek Ura. Te vagy az Úr az egész teremtett világ
felett. Életünk napjainak számát Te méred ki. Te adsz nekünk lehetőséget,
hogy amíg ebben a világban élünk, azokat a kincseket keressük, amelyek
soha el nem múlnak. Tégy minket készségessé, hogy tekintetünket mindig az
égre emeljük. Mulandó ez a föld, ez a világ: add, hogy megértsük Igéd
igazságát.
_______________________________________________
Evangelium minden nap
https://www.evangelium365.hu/
Szirmot bontott több gyümölcsfa és cserje Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében, s a néphit szerint a szeptember végi virágok hosszú, meleg őszt sejtetnek.
Vasmegyeren egy almafa, Gávavencsellőn egy szilvafa, Tiszavasváriban egy meggyfa, míg Nyíregyházán egy tulipánfa és egy bodzabokor hozott szokatlan időpontban virágokat. A késő tavaszt és nyárelőt idéző szirmokat - a szakemberek szerint - a szeptemberi meleg csalta ki az ágakon. Eddig egész hónapban szinte kánikula volt Szabolcsban, rendre 27, sőt több napon át 30 fok feletti hőmérsékletet mértek délutánonként.
A nyárias őszelő téveszthette meg a fák, bokrok biológiai óráját, amiben - állítják sokan - a május 6-i fagyos éjjel is szerepet játszik, az akkor lefagyott hajtások mostanra regenerálódtak, s hoztak késői virágokat.
Mások, a sokévi népi tapasztalat alapján úgy vélik, hogy a szirmok azt jelzik, hosszú, szép ősz várható, meleg nappalokkal telik majd továbbra is az évszak. Ők hozzáteszik: nemcsak a virágzó fák, bokrok utalnak erre, hanem a ritkaságszámba menő szeptemberi aszály is. Egy nap kivételével ugyanis egész hónapban nem volt eső a térségben, ahol így kiszáradtak a földek, a rétekről, sőt a kanálisokból, kisebb csatornákból is eltűnt a víz.
Az őszi mezőgazdasági munkák a csontkemény talajon nehézzé váltak, a jövő évi betakarításhoz szükséges vetés lelassult, sőt a száz hektárnyi, még kint lévő burgonyát sem tudják felásni a gépek a kőkemény földből, amibe nem megy ásóvillájuk.
MTI - barikad.hu
Egy alkalommal: Amikor Jézus látta, hogy Nátánáel közeledik hozzá, így
szólt: „Nézzétek, ez egy igaz izraelita! Nincs benne kétszínűség.”
Nátánáel megkérdezte: „Honnan ismersz engem?” Jézus így felelt: „Még
mielőtt Fülöp hívott volna, láttalak a fügefa alatt.” Nátánáel erre
elismerte: „Rabbi, te vagy az Isten Fia, te vagy Izrael Királya.” Jézus
így szólt: „Azért hiszel, mert azt mondtam: Láttalak a fügefa alatt.
Nagyobb dolgokat is fogsz látni ennél.” Majd így folytatta: „Bizony,
bizony, mondom nektek: látni fogjátok, hogy megnyílik az ég, és Isten
angyalai fel-alá szállnak az Emberfia felett.”
Jn 1,47-51
Elmélkedés:
Szent Mihály, Gábor és Rafael főangyalok napján az evangélium alapján ne a
Jézus által igaz izraelitának nevezett Nátánáel személyére irányuljon
elsősorban figyelmünk, hanem arra a mondásra, hogy „látni fogjátok, hogy
megnyílik az ég, és Isten angyalai fel-alá szállnak az Emberfia felett”.
Az ünnep és annak evangéliuma jó alkalmat ad nekünk arra, hogy az
angyalokról alkotott jámbor kép mellett tisztázzuk, hogy hitünk mit tanít
e szellemi lényekről. Hitünk szerint az angyalok Isten láthatatlan és
halhatatlan teremtményei, akiknek nincsen testük, de van értelmük és
akaratuk. Állandóan Istent dicsőítik és neki szolgálnak. Időnként
különleges küldetéseket teljesítenek Isten üdvözítő tervében, azaz
közvetítő szerepet játszanak Isten és az emberek között. Az Egyház
csatlakozik az angyalokhoz Isten imádásában és segítségül hívja őket. Az
Isten által jónak teremtett angyalok közül egyesek gonosszá váltak, mert
szabad és visszavonhatatlan döntéssel elutasították Istent, és azóta
próbálják az embereket is fellázítani Isten ellen. A Gonosz felett azonban
Krisztus győzedelmeskedik. Ne engedjünk soha a gonosz kísértéseknek, hanem
döntsünk mindig Isten mellett!
© Horváth István Sándor
Imádság:
Köszönöm Teremtőm, hogy embernek születhettem erre a világra, amely telve
van csodával. Köszönök minden új napot, minden új lehetőséget, köszönöm a
munkakedvet és hogy mozogni tudok, hogy találkozhatom más emberekkel.
Köszönöm az egyedüllétet és a pihenést, a virradatot és az alkonyt, a
nyílt horizontot. Itt állok, kezeim telve vannak ajándékaiddal, segíts
nekem, hadd osszam meg önmagamat másokkal.
________________________________
Aktuális:
Kedves barátaim!
A Szentírás vasárnapján indult az evangelium365 mobil alkalmazás.
Mostantól a napi evangélium már nem csak e-mailben, hanem mobiltelefon
készüléken is elérhető.
Android rendszerű telefonok tulajdonosai az Android Market-ben, iPhone
készülékkel rendelkezők pedig az App Store-ban találják meg az
evangélium365 alkalmazást.
Nagy öröm számomra és szimbolikus jelentősége is van, hogy az első magyar,
katolikus mobil alkalmazás az Evangéliumot nyújtja az embereknek és az Új
evangelizációhoz kapcsolódik.
István atya
_______________________________________________
Evangelium minden nap
https://www.evangelium365.hu/
Kedves Kollégák!
Gyermekeink nevelését felelősen vállaló testvéreim!
Érdemes elolvasni a fenti írást. A Román államelnök világosan kimondja, hogy kölcsönökből élünk. Mindenki látja, hogy a nálunk fejlettebb országok hitele is elapadhat, pl. Görögország, Írország, Portugália... De azt is láttátok, hogy mi történik Angliában, hol a jóléti társadalomban felnőtt fiatalok, az angol modern oktatási rendszeren keresztül ment nagyra nőtt emberek, semmit nem kímélve gyújtogatnak, szétvernek mindent. Tudjuk, hogy lassan globalizálódó világunkban, félő, hogy mint minden előbb - utóbb hozzánk is begyűrűzik. Elgondolkodtató!!
Fel kell készülni arra az időre, mikor az állam nem adni, hanem elvenni fog. Mióta a világ a világ, az állam mindig az alattvalóiból élt, és nem külföldről felvett kölcsönöket osztott szét az állampolgárok között. Szerintem, lassan de biztosan itt nálunk is visszaáll az évezredes szokás. Az állam nem fog adni, osztogatni, hanem csak kérni fog és az adókból kifizeti az adósságot, és ami marad, annak egy részét fogja visszaosztani azoknak, akiknek jónak látja. Ez ilyen egyszerű! Lehet, hogy ezt a kanyart lassan, fokozatosan veszi be a mi államunk, de lehet, hogy nagyon gyorsan átalakul minden, és egyszerre csak nagyon csípős hideg ősz lesz. Persze a nap majd akkor is minden reggel fel fog kelni, az élet megy tovább, csak fagyos hideg lesz, és mindenkinek nagyon ügyesen fel kell öltöznie. Erre kell tudatosan felkészülni!
Mi, akik a gyerekeket, a fiatalokat fel akarjuk készíteni a holnapra, - ezt jelentené a nevelés, - ismernünk kell a holnapot, és arra kell felkészítenünk őket, hogy akkor is jókedvű, Istenben, önmagukban bízó, a jéghátán is megélő, az életet vállaló emberek legyenek. Tudjátok, nem véletlenül szerveztük meg a "pusztai vándorlás hete" elnevezésű tábort Szovátán! És az "Ábel a rengetegben" nevű tábort is nagyon tudatosan terveztük meg Kászonban. Meg kell tanítanunk a ránk bízott gyerekeket a jég hátán is megélni. Hogy ebben az iskolák, vagy a csak a mát látó hatóságok mennyire partnereink, az nem számít. Ezt a feladatot mi, a Szent József-i értelemben vett szülők, becsülettel fel kell vállaljuk, és jó végre kell vigyük.
E célból fogalmaztam meg néhány javaslatot:
1. Minden napközi otthont, minden családot kértem, hogy a konyhakert művelését vegye komolyan. Istennek legyen hála, házainkat látogatva nagyon sok szép kertet láthatok. A kertben termett hagymát fel kell fonni, a paszulyt szépen leszedni, felszárítani, tárolni, a zöldségekből télire zakuszkát készíteni, paradicsomot befőzni, káposztát sarvalni, hordóba eltenni. Ez és sok más hasonló dolog, mind - mind elsőrendű oktatási célunk. Az állam nem kéri ezt tőlünk számon, de az élet majd számon fogja kérni, és az lenne jó, ha azon a vizsgán is átmennének a gyerekeink. Sok szép kezdeményezés van a házainkban, de ennek ellenére azt mondom, hogy ebben az irányban sokkal bátrabban kellene mennünk. Őseink a földből, az erdőből éltek, és fizették az adókat, tartották el az államot is! Előrelátó bölcs gondolkodás, kemény kétkezi munka tarthatja fent a jövő családjait itt Erdélyben is, és erre meg kellene tanítanunk a gyermekeinket! Ez még fontosabb sok szempontból, mint az iskolák végtelen elméleti oktatása.
2. A gyermekeket, a fiatalokat meg kell tanítani az önfenntartásra. Csíksomlyóról Zsókáék elmentek ősszel krumplit szedni másoknak, és napszámként egy-egy zsák krumplit kaptak. Almát is szedtünk részibe, és biza télen nagyon finom volt. Mindenik ház szervezze meg az őszi munkákat. Nemcsak azért kell szépen a családok elmenjenek dolgozni, hogy legyen amit együnk, hanem azért, hogy a nagyobb gyerekek tanulják meg a munka által megtermett anyagi javak megbecsülését. Lehet, hogy a hatóság majd ezt kifogásolni fogja, de szeretettel kérdezzétek meg, hogy a tanácsok adása mellett átvállalják-e a számláinkat, a gyermekek fenntartási költségeit? És főleg azt kérdezzétek meg, hogy 10-20 év múlva el fogják tartani az élhetetlen, naplopó fiatalokat? Vagy mint Angliában, százasával fogják majd őket bezárni?
3. Szeretettel kérlek, szépen menjetek ki az erdőbe, tanítsátok meg a gyerekeket meglátni a természet adta adományokat. Tanítsátok meg meglátni a nyirkos oldalban a forrást, és azt szeretettel befogni egy kis csorgóba, tüzet rakni biztonságosan, üstben ételt készíteni a természethez közeli állapotban, és azt jó étvággyal elfogyasztani. Az erdőben termett gyümölcsökből télire eltenni, jó, ehető gombát szépen felszárítani, finom hecserli lekvárt főzni, mind - mind olyan fontos feladat, mint a szorzótábla megtanítása, vagy az iskolában tanított más tantárgyak.
4. Mindenütt ahol lehet, lassan a kiépített rendszerekről le kell válni. A fűtést már több házunkban is átállítottuk fára. Házainkat biztatom, hogy nézzenek ki szép eladó erdőket, kezdjenek tárgyalásokat és értesítsenek engem is a fejleményekről, lássuk, mit tudunk tenni? Én biztos, hogy megteszek mindent erőm szakadtáig, hogy a téli fűtésrendszerünket szépen önfenntartóvá tegyük. Nem látok más utat, őseink is csak ezen az úton jártak. Így legalább a kevés pénzünket népünk egyszerű fogatosainak, erdőmunkásainak adhatjuk, és nem távoli országok mágnásainak.
5. Vízszámláink hihetetlenül magasak. Csíksomlyón sikerült befogni egy forrást, kis tavat is ástunk, így az öntözéshez, állatok itatásához, locsoláshoz a víz Istentől van. Tovább is szeretnénk lépni ebben az irányban. Minden házra Isten bőséges esőt csorgat, fel kell azt fogni a vizet locsolásra, kocsi mosásra stb. Minden ház a fenntartási költségeit tudatosan le kell faragja. A gyerekeinket is erre az egyszerű, takarékos, fenntartható pályára kell állítanunk. El kell magyarázni, hogy nem kell a csapokat maximumra kinyitni kézmosás alatt. A villanyokat le kell oltani ott ahol nem vagyunk, a fűtés, szellőztetés kérdéseiről sokat beszéltünk, de ti a gyerekekkel ezt tanévkezdéskor újból vegyétek át. Ebben az irányban minden javaslatot hálás szeretettel fogadunk. Régóta hogy kérem a házak vezetőit, hogy ebben az irányban tett lépésekről is be kell számolni írásban, hadd tanuljunk egymástól! Próbáljunk egy fenntartható rendszert működtetni, és gyermekeinket is abba belenevelni.
Biztos, hogy jön a tél, és nem kell megijedni a közelgő fagyos időtől, de fel kell készülni rá. A közelgő gazdasági összeroppanástól sem kell pánikolni, - senki nem tudja még, hogy mit hoz a holnap, - de szerintem bölcsen, okosan félre kell tenni a lezser nyári ruhát, és fel kell készülni a komoly mínuszokra, mert biztos, hogy ennek a sok pazarlásnak meglesz a böjtje.
Az Isten adta holnapban bízva,
Csaba t.
Az emberek jelentős része mára kiábrándult a tudományból. Elegük lett az egymásnak homlokegyenest ellenkezőt állító szakértőkből, a tudomány kreálta, élelmiszerként, gyógyszerként, kozmetikumként ránk zúduló mérgekből, a szőnyeg alá söpört problémákból, a hazudozásból. Egyre többünkben merül fel a kérdés: van-e jövője a tudománynak? A mindenkori hatalmat elvtelenül kiszolgáló, jelenleg kifejezetten életellenes erőként működő elitklubok helyett létre jöhet-e az emberiség valós céljait segítő, az életet és csak az életet szolgáló társadalmi mozgalom: az új tudomány?
Melyek a szabályai, mik a korlátai, milyen erkölcsökre épülhet a jövő tudománya? Lehet-e egyszerű, mindenki által érthető? Képes-e választ adni az emberiség valódi kérdéseire? Segít-e az előttünk álló nehéz idők túlélésében? Új sorozatunkban ezekre a kérdésekre keressük együtt a választ, és aki keres - talál! (GG)
„Mert nem az árt neked, amit nem tudsz, hanem amit rosszul tudsz!”
Cikksorozatunk reméljük megadta a választ: szenvedéseik forrása a hibás tudásokban keresendő!
Vegyük a természeti népeket. Az antropológusok szerint pl. a Kalahári-sivatagban (a Föld talán leglehetetlenebb élőhelyén) élő busmanok napi 1,5-2 órát „dolgoznak”, azaz ennyi idő szükséges számukra az életfeltételeik biztosítására. Valamit nagyon rosszul tudunk, ha sokkal jobb természeti feltételek mellett napi 10-12 órát kell dolgozzunk… Mit csinálnak busmanjaink a maradék időben? Ahogy a legendás „Istenek a fejükre estek” című filmben is láthattuk, beszélgetnek, viccelődnek, zenélnek és táncolnak, vagyis - velünk ellentétben - élnek!
Pontosabban: éltek, ugyanis a botswanai kormány a kilencvenes években szülőföldjükről barakkokba telepítette e vidám emberkéket, azzal az indokkal, hogy „nem lehet a busmanokat kizárni a civilizációból és a fejlődésből”. Természetesen a döntésről senki nem kérdezte meg ezeket a hihetetlen ősi gyökerekkel rendelkező embereket, akiknek nagy része egyszerűen belehalt a kényszerű átültetésbe. Viszont van egy jó hír: a helyüket elfoglaló gyémántbányák – hála a gazdasági válságnak – remekül prosperálnak!
A természeti népek tudása sokezer éves kipróbált tudás. Nem ötletszerű, pár ember által demokratikusan elfogadott elméletekre épül, hanem tapasztalatokra, a természetben élő, vele együttműködő sok-sok generáció élettapasztalatára. A természetben a hibás tudás azonnal lelepleződik. Ott nincs helye az elméleteknek, ott csak egyszer lehet mérges gombát enni…
A hibás tudások kialakulásában kulcsszerepet játszanak a mítoszok. Mint senki által meg nem kérdőjelezett és kérdőjelezhető vallási tételek szövik át mindennapjainkat. Használjuk őket, hivatkozunk rájuk, és soha nem gondolkodunk el igazságtartalmukon.
A fejlődés mítosza
„Az emberiség fejlődik. Egyre több eszközt készít, egyre nagyobb a tudása, egyre tovább él…” Biztos? Nem lehet, hogy az elmúlt korok embere azért nem készített eszközöket, mert nem volt szüksége rájuk? Nem lehet, hogy több és mélyebb ismerete volt a Teremtésről, mint nekünk, ezért mindent megkapott a természettől? Nem lehet, hogy azért kell tovább élnünk, hogy hosszabb időnk legyen élettapasztalatunk gyűjtésére, mert nem élünk?
Fejlődés, vagy visszafejlődés? Egyre több ember teszi fel ezt a kérdést…
Ne hamarkodjuk el válaszainkat! Őseink tapasztalata alapján az álom az egyik legjobb tudásszerzési mód, úgyhogy aludjunk rá egyet
A tudomány mítosza
A tudomány tévedhetetlenségébe vetett hitem egyetemista koromban ingott meg először. Laborgyakorlaton egy radioaktív forrást kellett kimérnem. Tisztességesen végigmértem, de a gyakorlatvezető tanár szerint rossz eredmény jött ki. Még egyszer végigmértem, de ismét ugyanazt kaptam. Harmadszorra megkértem a professzorasszonyt: mérjük ki együtt. Együtt is a „hibás” eredményt kaptuk. Az eltérést kutatva kiderült, hogy az általunk mért sugárforrást öt évvel azelőtt kicserélték, és a diákok minimum öt évfolyamon keresztül egymás füzetéből másolták az előző sugárforrás adatait…
Látszólag csak egy bosszantó malőr, de mára a tudomány nagy része sajnos így működik. Hivatkozunk a hivatkozás hivatkozásának a hivatkozására, és senki nem veszi a fáradtságot az eredeti forrás ellenőrzésére! Súlyosbítja a helyzetet a tudomány hierarchikus felépítése: minél több hivatkozás történik a forrásra, minél több tudományos fokozattal rendelkezik az „adatközlő”, annál kevésbé ildomos az ellenőrző kutatás. Így került a szőnyeg alá a Contergan, a DDT, a génmódosított élőlények utóélete, a védőoltások hatása… Így múlik a tudományos világ dicsősége.
A tudomány látszólag csupa érdekes kérdésre ad választ: milyen pályaenergiák tartoznak a hidrogén atom elektronjához, milyen szexuális szokásai vannak a királypingvineknek, milyen kráterek találhatók a Hold túloldalán… De ad-e választ a valóban fontos kérdésekre: miért vagyok a Földön? Miért azok a társaink az életben, akik? Hogy kerüljem el a pofonokat az életemben? Mi a célja az életnek a Földön? Hogy éljük túl önnön özönvizünket?
Az oktatás mítosza
Megfigyeltek már játszadozó állatkölyköket? Ugye milyen gondtalanok, aranyosak? Pedig az életük múlik az így megszerzett és begyakorolt tudáson. Valaha a gyermekek is így tanultak a felnőttek mellett játszva, őket utánozva, boldogan. Az életből tanulva elsődleges tudást szereztek, aktívan, teljes lényükkel (test, lélek, szellem) tanultak.
A mai padban-ülős iskolarendszer életidegen és életellenes. A gyermeket természetes környezetéből és életritmusából kizökkentve könyvekből, és egyéb másodlagos forrásokból adja az ismereteket. A tanuló passzívan, külső szemlélőként ismeri meg az őt körülölelő világot. A gyermek még Isten tenyerén él, így ösztönösen érzi, hogy az elveszett gyermekkora helyett kapott tudás nagy része élete szempontjából lényegtelen, csak a televíziós kvízműsorok során visszaböföghető tudás.
Kötelezővé azt kell tenni, amit magától ösztönösen elkerül az ember. Nem véletlen, hogy Magyarországon dicstelen uralkodónk, Mária Terézia vezette be a kötelező oktatást, szellemi önvédelmünk teljes megtörése céljából. Ennek következményeként tagadtuk meg múltunkat, „loptuk össze” nyelvünket, ennek következménye Trianon, de ennek következménye hazánk jelenlegi gyarmati sorsa is. Most akarják bevezetni 3 éves kortól a kötelező oktatást…
"A Gyermek nem arra vágyik, hogy ismereteket szerezzen
az életről, hanem hogy élje azt…" (Hintalan László)
Érdemes megnézni az oktatási rendszer kimenetét is: fiataljaink legproduktívabb éveiket padban görnyedve töltik. Mire két-három diploma megszerzése után testileg, lelkileg, szellemileg is kiégve kikerülnek az „életbe”, semmijük sincs. Tudásuk jelentős része addigra elavul, se házuk, se gyermekük, se munkahelyük – hála „túlképzésüknek”. Talán őket is meg kellene kérdezni előtte, mint a busmanokat…
Az egészségügy mítosza
Az emberiséget romboló legtöbb hibás tudás az egészségügyben halmozódott fel. Mivel ez a rendszer a betegek száma után kapja a támogatást, elemi érdeke a betegségek létrehozása és fenntartása. Nagyszüleink még csak meghalni mentek a kórházba, mi meg lassan odaköltözünk.
Az ember természetes állapota az egészség, de ma a gyógyszergyártás a legnagyobb üzlet a világban, 2009-ben összforgalomban megelőzte az eddig vezető hadiipart. Ezért kell tele cekkerekkel hazahordanunk halálunkat a patikából…
Az orvostudomány az embert, mint bonyolult gépezetet szemléli, amelyben időnként alkatrészeket kell cserélni, mert elkopik, időnként életfolyamatokba kell belepiszkálni, mert elállítódik. Az autószerelő egy alátétet nem hagy ki a javítás során mert tudja, hogy okkal van ott, hiánya később bajt okozhat. Kórházainkban egész szerveket dobnak ki… Isten nem barkácsol! Az ember – mint minden élő rendszer – tökéletes öngyógyító és önreprodukáló képességgel rendelkezik. Ha mégis elkezdi lebontani magát azt jelzi, hogy valahol megsérült a külvilággal a harmónia, már nem teljes az Egész-ség.
Az ember az Egész része. Az Egész táplálja, védi, tanítja – amíg ellátja feladatát. Ha már nincs szükség rá – lebontja. Részét és részesedését - vagyis feladatát - az Egészben mindenki maga szabja meg, ahogy az útjára emlékeztető pofonok mértékét is maga állítja be. A betegség a legjobb barátunk, mert sosem pofozkodik ok nélkül! Ha ezeket a jelzéseket megpróbáljuk megszüntetni olyan, mintha autónkon az olajnyomás jelző lámpát leragasztanánk egy ragtapasszal: besül a motor!
Nézzünk egy-két példát a ragtapaszokra. Ma már 40-50 évesek állnak sorba csípőprotézisért. Az egészségügy szerint „elkoptak az ízületei”. Őseink 90 évig kapáltak - protézis nélkül. Az élő rendszerek nem tudnak elkopni, de a nem használt részeket a természet lebontja. A kevés mozgás miatt az ízületek beszűkülnek, arra figyelmeztetve, hogy ők mozgásra készültek. A megoldás a feladat visszaadása, a mozgás/mozgatás lenne…
A legtöbb életünket romboló hibás tudás az egészségügyben keresendő
A másik nagy sláger a vérnyomás beállítás. A szervezet a vér nyomását öngyógyító folyamatként, védekezésből emeli meg, hogy – az általában az élelmiszeripar szervetlen vegyületeitől elsalakosodott - vért eljuttassa a szervekhez. A vérnyomás csökkentés hatására lelassult vér a hordalékokat kirakja az érfalakra, tehát újabb gyógyszert kapunk: valamilyen koleszterin csökkentőt. Ez felhígítja a vért, tehát jöhet az újabb gyógyszer: a vízhajtó… Végállomás idő előtt a temető, de a gyógyszeripar jól jár.
Betegségeink arra figyelmeztetnek, hogy szervezetünkbe (testünkbe, lelkünkbe, szellemünkbe) valami nem oda illő került. Ha méreg kerül belénk, hányással vagy hasmenéssel, ha kórokozó lázzal és izzadással, ha lelki pofon sírással, könnyekkel próbálunk tőle megszabadulni.
Az egészségügy ezeket a folyamatokat „csillapítja”, befelé fordítja, ezért húzódik el a gyógyulás, ezért keletkeznek általában nagyobb bajok. Minden gyógyító hagyomány, így népi gyógyászatunk is azon alapul, hogy a nem oda illő dolgokat minél előbb kivezesse a szervezetből.
A „nem tehetek semmit” mítosza
Lehet, hogy olybá tűnik, de nem a tudósokkal, pedagógusokkal, orvosokkal van bajom. Az ember Isten képmására, tökéletesnek születik. Földre száll, hogy közösségét emelje, gyógyítsa, tanítsa… Majd szülei, környezete, iskolái segítségével elkezdi gyűjteni a hibás tudást. Előbb-utóbb persze rájön, hogy képtelen a választott feladatot ellátni, de a rendszer apró zavarainak, vagy saját hiányosságainak tudja be. Cinikussá válik, vagy eluralkodik rajta a „nem tehetek semmit” mítosza.
Egyszer egy barátom azt mondta: „A világ baja nem az, hogy valamit rosszul csinálunk, a baj az, hogy rosszat csinálunk. Ha a rosszat akarjuk jobban csinálni, az eredmény csak nagyobb rossz lesz.” Vagyis egyre több tudás – a semmiről, egyre több gyógyszer – haldoklásunk fenntartásához, életfogytig tartó tanulás – az élet helyett. A mindenkori hatalom sajnos a „rosszat jobban csinálni” folyamatában érdekelt, hiszen a hibás tudásnak köszönheti létrejöttét, és a tudás állandó manipulálásának köszönheti fennmaradását. Ezért nem számíthatunk rá!
Az egyénen múlik minden, a megoldás a világ bajaira az egyéni döntésekben keresendő. Az egyénnek szabad akarata van, de a szabad akarat a döntés felelősségével jár! A busmanoktól a hajléktalanokig sok utat megtapasztaltunk, kitapogattuk lehetőségeinket, most választásra kényszerülünk. Szerencsénkre Agócs József professzor idézete folytatódik: „Ha végre jót csinálunk (akár rosszul is), az eredmény csak jó lehet!”
„Jól csak a szívével lát az ember.” A valódi tudás megszerzéséhez ösztöneinkre kell hallgassunk, melyek az élet forrására hangolt finom műszerek. A Teremtés az életből fakad, az életet szolgálja, az élet a célja. Minden, ami életellenes, pusztulásra van ítélve benne. Bármikor megújíthatjuk tudásunkat (és vele életünket), ha ösztöneinkre hallgatva megváltoztatjuk az élethez való viszonyunkat.
Amíg nem érezzük a helyes válaszokat, addig is nemesednünk kell. Meg kell tanulnunk NEM-et mondani olyan egyéni és közösségi utakra, melyek életellenesek, melyeknek végén csak fájdalmat és boldogtalanságot tapasztaltunk. „Mert most még tükör által homályosan látunk, akkor pedig színről-színre; most rész szerint van bennem az ismeret, akkor pedig úgy ismerek majd, amint én is megismertettem.” (1Kor 13,12)
Kelt Gombán, az Úr 2011. évében, Földanya havában
Géczy Gábor
fizikus, tanár
MAG közösség
Amikor már közel voltak Jézus szenvedésének és megdicsőülésének napjai,
elhatározta, hogy tanítványaival Jeruzsálembe megy. Történt pedig, hogy
útközben valaki így szólt hozzá: „Követlek, bárhová mégy.” Jézus így
válaszolt: „A rókának van odúja, az ég madarainak fészke, de az
Emberfiának nincs hová fejét lehajtania.”
Egy másikat Jézus szólított fel: „Kövess engem!” Az így válaszolt: „Uram,
engedd meg, hogy előbb elmenjek és eltemessem apámat.” „Hagyd a holtakra,
hadd temessék el halottaikat – mondta neki –, te pedig menj, és hirdesd az
Isten országát.”
Egy harmadik ezt mondta neki: „Uram, követlek téged, de engedd meg, hogy
előbb elbúcsúzzam a családomtól.” Jézus így válaszolt: „Aki kezét az eke
szarvára tette, és mégis hátratekint, nem alkalmas az Isten országára.”
Lk 9,57-62
Elmélkedés:
Jézus mai példázatai kizökkentik a hallgatóságot és minket is abból, hogy
a megszokott szemszögből nézzük a világot és benne saját életünket, és egy
új távlatból, a tanítványság látószögéből világítanak rá az ember
hivatására. A tanítvány ugyanis, aki életét egészen Krisztus követésére
szenteli, nem azzal törődik, hogy éppen hol fog aludni, de nem is azzal,
hogy eltemesse a halottakat vagy múltat, s nem a szeretteitől való
elbúcsúzás a gondja. A tanítvány egyedül mesterére figyel, aki mellett
elkötelezte magát. Úgy tűnik, hogy az talál ki magának mindenféle hirtelen
intéznivalót, akiben nem elég komoly az elhatározás Jézus követésére. Kész
vagyok-e azonnal indulni, ha engem hív Jézus?
© Horváth István Sándor
Imádság:
Uram és Üdvözítőm, Jézus Krisztus! Adj nekem kedvet és lehetőséget, hogy
téged mindinkább megismerhesselek, mindjobban megszeresselek, és egyre
hívebben kövesselek. Buzdító kegyelmed hívása nálam ne süket fülekre
találjon, hanem legyek mindenkor kész, hogy akaratodat odaadással
teljesítsem! Szembefordulok önszeretetemmel és önzésemmel, s követlek a
gyalázatban, szegénységben és üldöztetésben. Teljesen újjá akarok
születni, a régi magamat levetkőzni, hogy már ne én éljek, hanem te
énbennem.
_______________________________________________
Evangelium minden nap
https://www.evangelium365.hu/
Az Európai Bizottság a jövőben a mostaninál jobban védené az adófizetőket egy újabb bankválság esetén - írta keddi számában a Handelsblatt egy uniós irányelv tervezetére hivatkozva.
A lap szerint az adófizetők megterhelése helyett a részvényeseknek és a hitelezőknek kellene "egy méltányos részt vállalniuk a veszteségekből" akkor, ha egy pénzintézet pénzzavarba kerül. Rendkívüli esetben ez akár a részvénytulajdon kisajátítását is jelentheti.
Az uniós tagországok bankfelügyeleti szervei felhatalmazást kapnának a részvények értékének a leírására, illetve a részvények bevonására - áll a tervezetben, amit várhatóan novemberben terjeszt be Michel Barnier belső piacért felelős biztos. A nemzeti felügyeletek arra is jogot kapnának, hogy leírjanak az adott banknak nyújtott hitelekből.
A felügyeleteknek arra is felhatalmazása lenne, hogy a pénzzavarba került bank vezetését lecseréljék és a pénzintézetet alapjaiban átszervezzék. Ez egyebek mellett azt jelentené, hogy a részvényesek hozzájárulása nélkül eladhatnák a bank egyes üzletágait, vagy áthelyezhetnék az eszközöket egy erre a célra létrehozott pénzintézethez.
A lap szerint évekig eltarthat, mire a tervezett bizottsági irányelv életbe léphet.
MTI - barikad.hu
2011. szeptember 24., szombat 6:34 (4 napja)
Ilyen csuklós Ikarust nem gyártottak Mátyásföldön, ezt 620-as alapú változatot a Fővárosi Autóbuszüzem prototípusa alapján a Mávaut gyártotta a saját javítóműhelyében, mert az 1960-as évektől szükség mutatkozott nagy befogadóképességű járművekre
Budapesti Ipari Vásár, 1961 - itt mutatkozott be a Fővárosi Autóbuszüzem nyitott városnéző autóbusza. Összesen három darabot készítettek.
..."senki" és "semmi" volt és csúnya is, 'oszt leénekelt mindent és mindenkit a színpadról:
SUSAN BOYLE újratöltve
Szárnyak a repüléshez
...és így kezdte: lenézték, cikizték, majd kinyitotta a száját...
és a nép is,ki hallhatta...
Amikor már közel voltak Jézus szenvedésének és megdicsőülésének napjai,
elhatározta, hogy Jeruzsálembe megy. Követeket küldött maga előtt. Ezek
elindultak, betértek a szamaritánusok egyik falujába, hogy szállást
készítsenek neki. De azok nem fogadták be Jézust, mert Jeruzsálembe
tartott. Ennek láttán a tanítványok, Jakab és János felháborodtak: „Uram,
akarod-e, hogy lehívjuk az égből a villámot, hadd pusztítsa el őket?” De ő
hozzájuk fordult és megfeddte őket: „Nem tudjátok, hogy milyen lelkület
van bennetek. Az Emberfia nem azért jött, hogy az embereket elpusztítsa,
hanem hogy megmentse.” Ezután másik faluba mentek.
Lk 9,51-56
Elmélkedés:
Ma ismét a tanítványok rosszindulatáról olvasunk. Az előző részben a Jézus
nevében való cselekvést tiltották meg, ma pedig Isten bosszúját akarják
lehívni azokra, akik nem fogadják be Jézust. Sem a jó szándékú embernél,
sem az ellenségesen viselkedőkkel szemben nem jogos a viselkedésük, s
Jézus is egyértelműen elítéli helytelen gondolkodásukat.
A tanítványok is csak lassan értették meg a nyitottságot és a türelmet,
amit nekünk is el kell sajátítanunk. Türelmetlenséggel, bosszúállással és
veszekedéssel nem lehet Isten országát építeni. Nem szabad senkit sem
kiközösítenünk vagy elutasítanunk, hanem próbáljunk meg segíteni.
© Horváth István Sándor
Imádság:
Úr Jézus, köszönjük, hogy közöttünk való jelenléteddel ajándékozol meg.
Utunkon erősítesz és bátorítasz. Add, hogy mélyen tudatában legyünk
jelenlétednek. Küldő szavadra örömmel válaszoljunk minden
cselekedetünkkel. Adj nekünk bölcsességet és alázatot, hogy felismerjük
jelenlétedet más testvéreink között is. Tégy eggyé bennünket!
________________________________
Aktuális:
Kedves barátaim!
2011. október 2-án lesz a Budapest Sportarénában az Ez az a nap!
rendezvény.
Részletek: https://www.ezazanap.hu
István atya
_______________________________________________
Evangelium minden nap
https://www.evangelium365.hu/
Nagy bajba kerülhetnek, akik nem tudnak végtörleszteni
2011. 9. 26. 11:29 MTI - VG
A DEVIZAALAPÚ HITEL EGY TECHNIKAI ELSZÁMOLÁS - ERGÓ EGY BANK SEM VETT FEL DEVIZÁT, AMIT DEVIZA ALAPON KELLENE TÖRLESZTENI, FORINTOT KAPTAM, FORINTBAN TÖRLESZTETTEM. RÁADÁSUL "VALUTÁT KAPTAM" ...
A devizaalapú hitelek végtörlesztéséből eredő pótlólagos kereskedelmi banki devizaigény jegybanki finanszírozása négymilliárd euróig kezelhető lenne - vélekedtek legújabb helyzetértékeléseikben londoni felzárkózó piaci elemzők.
Egyes citybeli vélemények szerint az MNB-nek bizonyos feltételekkel ennek több mint a kétszeresére is lenne kapacitása. A Morgan Stanley bankcsoport londoni felzárkózó térségi elemző stábja befektetőknek összeállított új elemzésében közölte: magyar bankokkal folytatott konzultációi alapján 10-30 százalék közé valószínűsíti a devizahitelesek részvételi arányát a végtörlesztési programban, és számításai szerint ez 2-6 milliárd euró közötti devizahitel-végtörlesztést jelentene.
A ház szerint a jelenlegi devizatartalékokat tekintve 4 milliárd euróig kezelhető lenne a kereskedelmi bankok devizaigényének jegybanki finanszírozása, ennél több azonban "már problémákat okozhat".
Az MNB tartalékpozíciója most "erősebb, mint valaha", és kétszerese a Nemzetközi Valutaalap (IMF) pénzügyi védőcsomagja előtti, 2008-as szintnek. A jelentős rövid futamidejű külső adósságállományt is figyelembe véve azonban a tartalékok "már nem tűnnek annyira bőségesnek" - áll a Morgan Stanley londoni értékelésében.
A cég hangsúlyozza, hogy jövőre 3,5 milliárd euró IMF-hitelhányad és további 1,5 milliárd euró devizakötvény-adósság válik esedékessé.
A Morgan Stanley citybeli elemzőinek véleménye szerint összességében "kényelmesnek" tekinthető a jegybanki tartalékpozíció, ám "a muníció mennyisége nem végtelen".
A BNP Paribas bankcsoport közép-kelet-európai stratégáinak hétfői összeállítása szerint 4-5 milliárd eurónyi újonnan jelentkező banki devizakeresletet az MNB "könnyedén" tudna kezelni tartalékaiból, sőt a jegybank akár 10 milliárd eurót is felhasználhat - feltéve, hogy nem akarja a nemzetközi tartalékok és a rövid futamidejű devizaadósságok rátáját az 1:1 paritás alá csökkenteni -, és még így is "viszonylag stabilan tudná tartani" a forintot.
A cég szerint azonban, ha ennél bármennyivel több devizafinanszírozásra lenne szükség, vagy ha a magyar befektetési termékekre rakódó kockázati felárak még tovább emelkednének, az már jelentős forintgyengülési kockázatot teremtene, és ez "rendkívül rossz hír lenne" azoknak a devizahiteleseknek, akik nem tudják a végtörlesztési program alapján visszafizetni adósságukat.
Az, hogy az MNB devizafinanszírozást ajánlott fel tartalékaiból a végtörlesztési terv által érintett kereskedelmi bankoknak, egyelőre valószínűleg korlátozza az euró forintárfolyamának emelkedését, azonban növekszik a középtávú országkockázat - állapították meg a BNP Paribas felzárkózó piaci elemzői. Hozzátették: jelenleg nem számítanak arra, hogy a magyar törlesztéskockázatára köthető piaci biztosítási csereügyletek (credit default swaps, CDS) - amelyek a magyar szuverén adósságkockázat befektetői megítélését tükrözik - érdemben csökkennének. Ez a kockázati mérőszám az utóbbi időszakban - követve az általános európai árazási folyamatot - jelentősen emelkedett.
Az egyik vezető londoni piaci adatszolgáltató, a CMA DataVision szakelemzőinek kimutatása szerint a magyar kormánykötvények CDS-tranzakciói az 524,9 bázispontos előző záró után a hétfői londoni kereskedésben 555 bázispontra drágultak középárfolyamon.
Az elmúlt kereskedési hét elején 460-470, a nyár elején még 255 bázispont körüli magyar CDS-árazásokat mértek Londonban.
A hétfőn kialakult magyar CDS-középárfolyam azt jelenti, hogy a magyar szuverén törlesztési leállás kockázatára kínált biztosítási tranzakciók éves díja meghaladja az 550 ezer eurót minden 10 millió euró magyar államadósság után az irányadó ötéves futamidőre, vagyis jelenleg több mint a kétszerese a nyár elején mért szintnek.
A BNP Paribas elemzőinek hétfői értékelése szerint a mostani kockázati környezetben "nem lehet határozottan kizárni", hogy az MNB vészkamatemelésre szánja el magát, abban az esetben, ha az euró 300 forint fölé drágul, és "egy ideig ott is marad".
Az idei MNB-kamatemelés nem konszenzusos előrejelzés a Cityben, de a 300 forint feletti euró más nagy londoni házak szerint is kamatemelési küszöb lenne.
A Capital Economics - az egyik legnagyobb londoni gazdasági-pénzügyi elemzőcég - a várható közép-kelet-európai jegybanki kamatpályákról befektetőknek összeállított új előrejelzésében azt jósolta, hogy ha az euró forintárfolyama 290 felett marad, az MNB-kamatcsökkentés lekerül a napirendről, ha pedig az árfolyam 300 forint fölé emelkedne, akkor "szinte bizonyossá válna" a kamatemelés.
A Commerzbank befektetőknek Londonban kiadott minapi devizapiaci körképe szerint ha tovább gyengül a forint az euróval és a svájci frankkal szemben, akkor növekedne a valószínűsége annak, hogy a magyar jegybank - ahogy arra már korábban is volt példa - egyszerre akár 3,00 százalékpontos kamatemelést is végrehajthat a forintgyengülés fékezése végett.
Morgan Stanley Magyarország Elemző Kft. - az elmúlt évek árbevétele
Táltossors a Magyar Birodalomban
A magyar tudatban igen lassan sorvadt mai minimumára az ősfilozófia, illetve a régi „magyar vallás”. A magyar kereszténység első három századát végigkísérték az ú.n. „Mágus-pörök”. Amit ma nem túl szerencsés gyűjtőnéven „sámán”-nak neveznek a médiák, azt akkor ”mágus”-nak, varázslónak nevezték. A magyar táltosokra II.András, majd IV.Béla idején járt rá leginkább a rúd. Ez a kor történelmünkben egy „europizálási fázis”, - ahogy ma mondhatnók -, de erős volt a német befolyás. Az „europizálás” akkor a jobbágy-nemes viszony kasztba merevítését, a hivatalostól eltérő minden nézet üldözését és a jobbágyság német típusú jogfosztottságát jelentette. A nemvagyonos nemesség, a köznemesség ezért látta szükségesnek – az Aranybulla kiadatása révén – jogait rendezni, stabilizálni. Az Andechs-Merániai házból való Gertrúddal nem csak léha urak érkeztek Magyarországra, hanem inkvizítorok is. Eme urak és inkvizítorok egyaránt, a Német Császárság permanens feudális anarchiájának erkölcsét hozták magukkal, más szóval nem ismertek törvényt, még a „ius asilii”-t sem tartották tiszteletben, a templomba menekült sérthetetlenségét. IV. Béla sem, ellentétben apjával, II Andrással. Az erős német befolyás vitte az országot a tatárjárás tragédiájába. Figyelemre méltó párhuzam, hogy a mohácsi tragédia háttérjelensége ugyancsak egy német királyné – Habsburg Mária! A Rába-közi tudók szerint Merániai Gertrúd és Habsburg Mária méltó utóda Bajor Gizellának. A „romlás” szerintük már vele kezdődött. Teuton János Legelviselhetetlenebbé a tatárjárás előtt és után vált a helyzet, amikor a magyarellenes és babonás IV. Ince pápa ügynöke, a dominikánus rend főnöke Teuton János, -akit a nép „A német” néven emlegetett csak -, kitúrta vezető pozícióikból a magyar főpapokat. Az inkvizíció magyarországi irányítójaként megszervezte a Militia Christi-t, az első ÁVH-t, először Esztergomban. Ennek elsődleges feladata a besúgás volt. Teuton János korábban II. Frigyes udvarában élt, Palermóban. Az ő nevéhez fűződik egy új inkvizíciós eljárás föltalálása, nevezetesen az, hogy a kiszemelt áldozatot „államellenes fölforgatás, izgatás” koholt vádjával fogták pörbe. Lombardiában emberek ezreit juttatta így máglyahalálra. Magyarországon is ezt vezette be, mivel Könyves Kálmán híres törvénye óta – mely szerint „ördögök és boszorkányok nincsenek” – lehetetlen lett volna bárkit is, az azokkal való cimborálás címén likvidálni. Jóval később lehetett csak, a „Habsburg kultúra” betörése után. Teuton János a „pogányok” üldözésével csak másodlagosan foglalkozott. Érdeklődését elsősorban az „eretnekek”, azok közül is a boszniai bogumilok üldözése kötötte le. A pápák is azok ellen szólították föl beavatkozásra a magyar királyokat. Akkor még Bosznia vitathatatlanul és stabilan a Magyar Birodalom része volt. Eretnekségre hivatkozva üldözte a magyar nyelvű könyveket, akkor is, ha a szöveg megfelelt az Egyház éppen érvényben lévő „irányvonalára”. Magyarra fordított evangéliumokat is égettek. Általában üldözték a magyar írásbeliséget, - és az írástudást is. / V.Cs. nyomán azt is sejthetjük, hogy miért?/ A „Mágus - pörökben” gyakran előforduló vád, hogy a táltos, harsány vagy igric, betűvetésre és régi mondákra oktatja a fiatalságot. A „pogány” hagyomány átmentése A tatárjárást követően gyakori vád: konspirálnak a tatárokkal. A nép tehát érintkezett velük. A hadakozásban meggyöngült országban még az inkvizíció súlyosbodása is bekövetkezett, újabb csapásként. Ezidőtájt határozták el a magyar táltosok, hogy mai szóval élve „belső emigrációba” vonulnak. Ettől kezdve kerülték a nyilvános föllépést, a „táltos-inasnak” szóban adták át a tudást, a „tudományt”, az ősi igazságot, s annak meg kölle azt tanúni! Kifelé megmaradtak javasnak és gyógyítottak ”Isten” nevében. A betegre bízták, hogy melyik, vagy milyen istenre gondol, a bölcsnek mindegy melyik szögre akasztja a subáját,alapon. A táltosok titkos szervezete behálózta az egész Magyar Birodalmat. Az összekötő szálak az egyes csoportok között a törökdúlás idején szakadtak szét. Elsorvadhatott sok sejt azért is, mert életét vesztette a „mester”, vagy az, akinek átadhatta a tudományt. A Rába-közben, azon belül a Hanságban, meg a Rába mocsaras lapályain a hagyomány átmentődött századunkig. A „Mágus-pörökben” nagy számmal szerepeltek Nyugat-magyarországi táltosok, Győr, Kapuvár, Szigetköz és Csallóköz falvaiból is. A Rába-közi „tudók” összetartottak, ismerték egymás gyöngéjét, erejét és kicserélték tapasztalataikat. A praktikus tudományok –mint a gyógyítás – mellett nagy súlyt helyezetek a „régi hit” hagyományainak ápolására. Legfontosabbnak a bölcselet megőrzését tartották, de a mondákat és a „törvényt” sem hanyagolták el. Utódaikat sokrétű szempontok alapján választották meg, teljesen függetlenül attól, hogy az alkalmasnak ítélt tanítvány rokonuk volt-e vagy sem, fiú-e, vagy lány. A „sámánok” nem csak utódokat szemeltek ki, hanem médiumnak alkalmas személyeket is, meg egy „második gárdát” melyet talán segítőnek, segédszemélyzetnek nevezhetnők. Ezektől, meg az „ördöngösségben” félúton megreked jelöltektől kiszivárgott egy s más. Ebből táplálkozott a néphit. A „sámán szerzet” feje a bácsa, olyan főtáltos-féle, elsősorban tanítómester, amint azt föltehetőleg kínai eredetű neve – bá-tzö – is jelzi. Tisztét az előd, a kaszaüllő és a kalapács átadásával továbbítja utódjának. Az üllőre jeleket farag, melyek révén a közösség vezetését illetően tanácsot ád néki. ”Megszabja az irányelvet” –mondhatnók mai megfogalmazásban. A „BÜÜN” – az ősi vallás – szubkultúrája mellett létezett egy manicheista eredetű szerzet is, a Rába-közi vándorborbélyok céhén belül, vagy annak álcázva. Ezek közt is voltak „sámánok”, akik a „BÜÜN” társaságnak is tagjai voltak. A vándorborbélyok a besenyőkkel kerültek a Rába-közbe, manicheista papok voltak. „Pogányságuk” a „cucurbita” eretnekségre vezethető vissza. Megnevezésük- „tökösök”- a tök latin nevéből ered, amit azért kaptak, mert a manicheistáknál – közelebbről a kunok és besenyők manicheizmusában – rituális szokás volta hívő férfiak fejének borotválása. A puritán manicheistáknál másutt is. A borotválás szokása az iszlámba is átkerült. Az iszlám mindenekelőtt a manicheizmust emésztette magába, például török-tatár közegben, még a manicheista kultúra virágzó központjában, Ujgurisztánban is. Jó Szomszédok Szabadsága Istennel való harmónia azonos a természetbe illeszkedéssel. Minden helyes, ami természetes. Természetes a vágy és a vágy oltása, az éhség és az éhség oltása, a szomj és a szomj oltása. Az ember cselekedeteinek, vágyainak, érdekeinek ott a határa, ahol valaki más cselekedeteinek, vágyainak, érdekeinek a határába ütközik. E világképben az ember nem a teremtés koronája, hanem a teremtmények egyike. Az ember azon túl azonban, hogy az állatok egyike, az istenek próbálkozása az alkotószellem megtestesítésére. Az északi táltos, akit az éghajlat könyörtelensége rákényszerített a lehetséges fokú tévedhetetlenségre, a természetben megfigyelt jelenségekből vonta le következtetéseit, azaz harmóniában maradhatott az istenekkel. Zord, váltakozó éghajlatú övezetekben minden egyén kreativitására szükség van. Ott végzetes tragédiákhoz vezethet és évezredekkel korábban még inkább azokhoz vezetett volna, ha bármelyik családtag belefojtja a szót a másikba, ha semmibe veszi azok megfigyeléseit, tapasztalatait, vagy parancsuralmi állapotok közepette érdektelenné teszi őket elgondolásai támogatásában. A „BÜÜN” mesterei ezt így fogalmazták meg: „ahol a nőket kizárják az élet alakításából, ott a társadalmat esze háromnegyedétől fosztják meg”. Szerintük a szolgaság már a családban kezdődik. Ahol szabadság van a családban, ott szabadság van a társadalomban is. A társadalom szabadságának másik alappillére a „Jó Szomszédság Törvénye”. A Jó Szomszédság Törvénye értelmében mindent szabad, ami nem árt „más”-nak. Ez magába foglalja az állat- és növényvilághoz való viszonyát is. A „más” tehát nem csak egy másik ember lehet! A BÜÜN vallás etikájában az élethez minden élőlénynek joga van, a „dúvadnak is”, a gaznak is. „Írmagostól semmi féle férget, semmi féle gazt nem szabad kiirtani, mert az is istenek gyereke, és nem tudhatjuk mi vele az „Egek szándóka”. A Jó Szomszédság Törvénye továbbá nem csak azt jelenti, hogy békésen húzom meg érdekeim határát szomszédaimmal, hanem azt is, hogy nem hagyom őket bajban. Az ős-európai, ős-uráli eszmerendszer kialakította a Jó Szomszédság Törvénye jegyében azt az etikát, amely a modern humanizmusban tört felszínre az európai ember lelkéből. A jó cselekedet, a jó cselekedet lehetőségének keresése a BÜÜN vallás híve számára út volt, a lelki és szellemi finomodás tökélyre vitelében, keresztény terminus technicus-szal, az üdvözüléshez. Az „üdvözülés”, a szentté válás a BÜÜN vallásban nem csak az ember érdeke, hanem az „Istenség”-é is. Még pedig azért, mert a gondolkodó és érző élőlények, tehát az állatok, köztük az ember és a növények is, életük folyamán gyarapítják, finomítják szellemkvantumukat. Matériát alakítanak vissza szellemanyaggá. MÁTÉ IMRE NYOMÁN Prev: A legősibb eurórópai hagyaték M.I. nyomán Next: A történelem egyszerűen megismétli önmagát G.L. nyomán Buddhista hatás a BÜÜN vallásra "A sámánizmus alapjain mindvégig szilárdan álló BÜÜN vallás összegező vallás volt, ami azt jelentette, hogy más vallásokból be tudott önmagába gondolatokat, tételeket fogadni. A Boldogasszony a kínai eszmerendszer Jin-Jang filozófiájának eredménye, nőnemű Buddha alak, a magyar vallásban UKKÓ isten-asszony emberközelibbé formálódása. A keresztény Egyház még ünnepeit sem merte eltörülni: Gyümölcsoltó, meg Sarlós Boldogasszony — ezek csak magyar Mária-ünnepek (márc. 25, júl. 2)! Eredetileg Buddha halálának, illetve születésének ünnepei. A „Kegyes királynő” — ez a „Boldog Asszony” jelentése — a „nősített” Buddhá-tól örökölhette ezeket az ünnepeket. Őseinkhez Kína felől érkezett Buddha kultusza, szerzetesek révén, akiknek valószínűleg a BÜÜN vallás tételes vallássá szervezéséhez is közük volt. A magyarok kapcsolatai ebbe az irányba, főleg Kína felé igen élénkek voltak. A Kína felől ható buddhizmus elősegíthette a tudók, táltosok „szerzet”-be tömörülését is. E korban azonosulhatott UKKÓIstenasszony alakja a Boldogasszony, a nőnemű Buddha alakjával. A „szerzetek” révén továbbá koordinálódhatott, könyvekbe foglaltathatott a tudásanyag is. A kolostornak megfelelő intézményt — a maglócai Erdős Flórián, a rábapatonai „Tudós” Nagy Ferenc és az acsalagi id. Bendes József szerint — kerövet-nek nevezték. Ezek „atyamesterei”, elöljárói voltak abácsák, akik a táltosi hagyományt átmentették (a bácsa lehet a magyar „bácsi” szó őse, a kínai bá-tzö = kolostori elöljáró, tanítómester szó rokona, meghonosodása). Szellemi hatás Kína és Tibet felől a tudók gyógymódjaiban is fölfödözhető, de leginkább a „kutyatej” jóslásban. (A kutyatej növényről van szó, nem „ebtejről”!). Ez is erősíti azt a föltételezést, hogy még a 10-11. században is élénkek lehettek a kapcsolatok Kína felé. Talán — ez csak föltételezés — a BÜÜN elnevezésnek köze lehet a Bőn-höz, a tibeti sámánizmus nevéhez. Ebből az irányból más, igen fontos szavak is érkeztek, például az arvis = orvos, meg a jogszavaink. Az indogermanisták ezeket szívesen minősítik szanszkrit szavaknak, mert abban a nyelvben is megvannak. Az igazság az, hogy a hinduk árja ősei leigázták a náluknál műveltebb szangir népet, melynek maradványai mint nomádok ma is léteznek a Himalája északnyugati lejtőin. Körülbelül kétszáz évig tartott, míg a győzők átvették a legyőzöttek kultúráját, hasonlóan a krétai-görög, vagy az etruszk-római kultúra-átvételhez. A szangir nyelv Kr. e. a 6. században már nem létezett. Az 5.-4. században egy hindusított változata vált a liturgia és tudomány nyelvévé, hasonlóan, mint Európában a latin. Ez a szanszkrit nyelv; indoeurópai szerkezet, tele altáji-tibeti szavakkal. A kapcsolatok nem csak vallásos jellegűek voltak, s még azok sem csak a buddhizmussal álltak fönn. A kínai szám-mágia, az „I-Csing”, a „Változások Könyvé”-nek szám-mágiája is nyomokat hagyott, s ez épp azt bizonyítja, hogy a kapcsolatok a taoistákkal is léteztek, méghozzá a Honfoglalás után is. Ez utóbbi föltételezést az támasztja alá, hogy a kínai szám-mágiának az a változata jutott bele a magyar orákulum praktikákba, mely a Honfoglalás előtt Kínában nem létezett. Kínában 618-tól 907-ig a Tang dinasztia uralkodott. Ez a buddhizmus fénykora Kínában. A buddhisták ellenségei a mágiának, ezért a Tang dinasztia idején ki is ment a divatból. Utána ismét elterjedt, de új vonással gazdagodva. Amíg a korábbi szám-mágia ténymegállapító orákulum volt, az új már tanácsadó orákulum. E szerint a fenyegető balsors nem okvetlenül elháríthatatlan, a jó pedig csak megfelelő hozzáállás esetében következik be. A jó szerencsét el is lehet hárítani, épp úgy, mint a csapást." Máté Imre (Yot 1. 48-49.old) ******************************************************************** A BÜÜN az az Ősi vallás átmentése A Tatárjárást követően gyakori vád: konspiráció a tatárokkal. A nép tehát érintkezett velük! A hadakozásban meggyöngült Országra még az inkvizíció súlyosbodása is következett, csapásként. Ezidőtájt határozták el a magyar táltosok, hogy mai szóval élve „belső emigrációba” vonulnak. Ettől kezdve kerülték a nyilvános föllépést, a „táltos-inasnak” szóban adták át a tudást, a „tudományt”, az ősi igazságot, s annak meg kölle azt tanulnia. Kifelé megmaradtak javasnak és gyógyítottak „Isten” nevében. A betegre bízták, hogy melyik, vagy milyen istenre gondol, „a bölcsnek mindegy, melyik szegre akasztja a subáját” alapon. A táltosok titkos szervezete behálózta az egész magyar birodalmat. Az összekötő szálak az egyes csoportok között a törökdúlás idején szakadtak szét. Elsorvadhatott sok sejt azért is, mert életét vesztette a „mester”, vagy az, akinek átadhatta volna a tudományt. A Rábaközben, azon belül a Hanságban, meg a Rába mocsaras lapályain a hagyomány átmentődött századunkig.A „Mágus-pörökben” nagy számmal szerepeltek Nyugat-magyarországi táltosok, Győr, Kapuvár, Szigetköz és a Csallóköz falvaiból is.A rábaközi „tudók” összetartottak, ismerték egymás gyöngéjét, erejét és kicserélték tapasztalataikat. A praktikus tudományok — mint a gyógyítás — mellett nagy súlyt helyeztek a „régi hit” hagyományainak ápolására. Legfontosabbnak a bölcselet megőrzését tartották, de a mondákat és a „törvényt” sem hanyagolták el. Utódaikat sokrétű szempont szerint választották meg, teljesen függetlenül attól, hogy az alkalmasnak ítélt tanítvány rokonuk volt-e vagy sem, fiú-e, vagy lány. A „sámánok” nem csak utódokat szemeltek ki, hanem médiumnak alkalmas egyéneket is, meg egy „második gárdát” melyet talán segítőknek, segédszemélyzetnek nevezhetnők. Ezektől, meg az „ördöngösségben” félúton megrekedt jelöltektől kiszivárgott egy és más. Ebből táplálkozott a néphit (ld. a következő fejezetben). A „sámán-szerzet” feje a bácsa, olyan főtáltos-féle, elsősorban tanítómester, mint föltehetőleg kínai eredetű neve — bá-tzö — is jelzi. Tisztét az előd kaszaüllő és kalapács átadásával továbbítja utódjának. Az üllőre jeleket farag, melyek révén a közösség vezetését illetően tanácsot ád utódjának. „Megszabja az irányelvet” — mondhatnók mai megfogalmazásban. A. „BÜÜN” — az ősi vallás — szubkultúrája mellett létezett egy manicheista eredetű szerzet is, a rábaközi vándorborbélyok céhén belül, vagy annak álcázva. Ezek közt is voltak „sámánok”, akik a „BÜÜN” társaságnak is tagjai voltak. (A manicheizmusról külön fejezetben szólunk.) A vándorborbélyok a besenyőkkel kerültek a Rábaközbe. manicheista papok voltak. „Pogányságuk” a „cucurbita” eretnekségre vezethető vissza. Megnevezésük — „tökösök” — a tök latin nevéből ered, amit azért kaptak, mert a manicheistáknál — közelebbről a kunok és besenyők manicheizmusában — rituális szokás volt a hívő férfiak fejének borotválása. A puritán manicheistáknál másutt is. A borotválás szokása az iszlámba is átkerült. Az iszlám mindenekelőtt a manicheizmust emésztette magába, például török-tatár közegben. Még a manicheista kultúra virágzó központjában, Ujgurisztánban is. Máté Imre ************************************************************************** EZEN IRÁS IGEN TANULSÁGOS DE NEM MINDENBE ÉRTÜNK EGGYET A YOTENGRIT TEOLOGIÁVAL . Nimród fiai rendje Hetedhét ösvény a valaha BÜÜN-nek nevezett vallás tanainak hittétele Hetedhét ösvény A valaha BÜÜN-nek nevezett vallás tanainak vázlata, hittételeinek 49 pontja. Kezdetben volt az őserő, melyet őseink megszemélyesítettek, és YOTENGRIT-nek neveztek. Yotengrit ős-végtelen-tengert, első istenséget jelent az ó-altáji Tengri=Isten szóból képeztetve. YOTENGRIT magában foglalta a világegyetem összerejét, jót és rosszat egyaránt. Őseink hitében az Ősenergia a „kezdet előtt” passzív nyugalomban volt. Az első moccanás - melyet teremtésmondák színesen előadnak - jelentette az idők kezdetét, egyben Isten eszmélését, az intelligencia születését is. A szellemanyag a mennyiséghez minőséget kapott. YOTENGRIT, az osztatlan istenség saját szellemanyagából teremtetett szellemlényeket, és szilárddá sűrített szellemanyagából teremtett „világokat”. Lelkes életet még nem tudott teremteni, és az univerzum, a világegyetem sem volt stabil, mert egyrészt hiányzott belőle a kiegyensúlyozó erő, másrészt a negatív, romboló erők még az istenségben voltak. A „lelkes teremtéshez” szükség volt az „egyre javuló minőségre”, mai szóval szelektív evolúcióra, a kétnemű szaporodásra. A kétnemű szaporodáshoz pedig szükség van az értelem mellé az érzelemre is. Ehhez az istenségnek meg kellett válni a benne lévő negatív erőktől. Az istenség kivetette, száműzte magából a rosszat, mindent, ami megakadályozhatná a folyamatos és egyre tökéletesedő megtestesülést. Őseink hitében, mivel minden Isten szellemanyagából van, a teremtés, az evolúció az istenség permanens testetöltése. „Maradék kétharmadból” a megtisztult istenség megteremtette a férfi-istent, ő maga meg isten-asszonnyá szineváltozott, manifesztálódott. Ők "gyerák", vagyis egyenértékűek. Mint erők, ők alkotják az iker-világörvényt. Ezáltal stabilizálódott a világegyetem, és fogalmak, principiumok egyensúlyának is ez az alapja. E duális rendszerben mindennek helye van. A dualitás alapja a nősténység és hímség egyensúlya - a biológiai praktikáktól a filozófiai szublimátig. A "sötét erők" nem részei a dualitásnak. Őseink hitében a rosszra nincs szükség ahhoz, hogy a jót jónak érzékeljük. Őseink a nő-istent UKKÓ-nak a férfi-istent GÖNÜZ-nek nevezték, - „Ős-földanyának” , illetve „szellem-égnek”. Ők EGYÜTT az „Öreg Isten” a jó isten, ó-altáji nevén TENGRI. Az istenségben két személy van, egy nőnemű meg egy hímnemű. Materiálisan és filozófiailag is. Ők a világörvény, az egymást stabilizáló ikerörvény mozgató erői. Az UDAG-nak, majd ÁRMÁN-nak nevezett nevezett „isten ellensége”, más néven SÁTÁN, kívül van a világörvényen. Nem feltétele a létnek, a fejlődésnek. Kívülálló, ellenséges, rontó, fékező erő. Teológiailag ő a rosszra csábító. UDAG eredetileg azon szellemek egyike, akit még az osztatlan őserő és intelligencia, Yotengrit teremtett szétosztódással. Ezért nemtelen. UDAG magához ragadta a jóvá tisztuló istenség kivetett szellemanyagát (negatív minőségű kvantumait), és hatalmas ártó erővé tekeredett. Ám mivel YOTENGRIT teremtménye , van benne jó minőség is. Ez a az oka, hogy ritka az a rossz, melyben valami jó ne lenne. UDAG vagy ÁRMÁN nem tökéletes a rosszban, de a teremtő istenek sem azok a jóban. Őseink BÜÜN-nek nevezett vallása hittételként hirdeti, hogy a szellem is anyag, melynek mennyisége (kvantuma) és minősége ( kvalitása) van. A szellem-kvantum hittétel értelmében a szellem osztható, kivonható, összeadható, és minősége rontható, illetve javítható. Mivel minden ISTEN szellemanyagából van, az ember is végső soron istenség része, ezért tud alkotni, teremteni. „Istent” is lehet teremteni, ha megfelelő minőségű és mennyiségű erőt (szellemanyagot) tud az egyén „nyalábba rendezni” vagy egy közösség „összegyalulni”, mai szóval koordinálni. Az ISTEN szó "szellem-eget" jelent eredetileg, de égi szellem értelemben is használták. Őseinknél az isten a mai szóhasználat szentjét is jelentette. Megkülönböztetnek ezért ÖREGISTEN-t és KISISTEN-eket. A népek, nemzetek védőszellemét is istennek nevezték. Ilyen a Magyarok Istene. A Magyarok Istene eleven isten. Őseink saját szellemmennyiségükből erősítettek istenné egy kiváló hős-őst. Ő a közös eszmeiség kompenzálója és visszavetítője az egyénekre, valamint a közösségre. Ha egy nép egy másik nép istenét (védőszellemét) elismeri mindenható urának, istenének, az aláveteti magát annak a másik népnek. A magyarságnak két oltalmazója van: a Magyarok Istene, aki velünk és érettünk hadakozik, és Boldogasszony anyánk, aki UKKÓ a homlokán Holddal ékes, világot átölelő istenasszony szellemanyagából lépett emberközelbe, oltalmazónkul. Ha MÁ ősünk szelleméből nőtt istenünk, a Magyarok Istene éles szablyánk, sebes nyilunk, akkor Boldogasszony Anyánk védő pajzsunk. Oltalmazóink csak akkor oltalmaznak minket, ha bízunk bennük és összetartunk. Ne áskálódj, ne irigykedj! Örülj mások boldogságának, szerencséjének, sikerének! Még jobban, ha nemzetbélid, annál is jobban, ha ösmerősöd, atyádfia. Boldog, sikeres emberek közt jobb élni, mint nyomottak és nyomorultak közt. Igazodj a náladnál eszesebbhez, két épkézláb véleményt pedig jobb egyeztetni! Ez az egyetértés, nem a lefele igazodás. Nő meg férfi, nőstény meg hím együtt egy egész. Amikor azt mondjuk: "Egy, egyből kettő, kettő meg egy", - emlékezünk, hogy egy volt az istenség , aztán nővé meg férfivá színeváltozott. Ők egyesültek, s lőn az egyesülésükből megint egy új láncszem. S ez így megy tovább. Az ős-sejtést a nő viszi tovább, ő a tűzhely királynője. A családban nincsen uralkodó. A jó családban egyetértés van. Amilyen a család, olyan a társadalom. A zsarnokság már a családban kezdődik. A nő teste szent. Akit beenged az beengedtetett, akit kizár az kizáratott. A kéj isteni eredetű. A szeretkezés ténye sohasem vétek, a mikéntje már lehet az. Mint mindenben: mindent szabad ami nem árt másnak. A szeretkezést a szeretet varázsolja szerelemmé. MINDENT SZABAD AMI NEM ÁRT MÁSNAK. A "más" nem csak embertársad, hanem az egész természet. Szent könyveinkben írva vagyon, mire ügyelj, hogy még véletlenül se vétkezz. Alapvető hittétel: Ápold Lelkedet, gyarapítsd szellemedet, hogy halálodig megvilágosulj és kiteljesedj! Ne árts, ne bánts, istápolj segíts! A halál nem az élet ellentéte, hanem a születésé. Két kapu: az egyiken belépünk a földi életbe, a másikon ki, de nem mindegy hová, milyen állapotba. Ezért csiszolódj tudásodban meg érzelemben! Mert kollektív megváltás nincs. Saját belsőd lépcsőfokain juthatsz csak el az üdvözüléshez. Cselekedj jót! Szívleld meg a javallatokat, tiltásokat! "HÉT JAVALLAT, KILENC TILALOM": HÉT JAVALLAT: 1. Legyen Tartásod (eszméd, istened), melyért kiállsz! 2. Szeresd és kíméld az ég minden teremtményét, a vágni való barmot, az elejtendő vadat is! 3. Oltalmazd az oltalmad alá futót! 4. Legyenek ünnepnapjaid, melyeken istenekre és ősökre emlékezel, meg magadba szállsz elmélkedni a világ folyásán! 5. Ne vidd magaddal sírba tudományodat! 6. Gondod legyen házad népére, atyafiságodra, minden KÖZ-re, melynek tagja vagy! 7. Törekedj békére! KILENC TILALOM: Ne gyilkolj Ne gyújtogass! Ne erőszakoskodj! Ne hazudj! Ne szeretkezz haszonlesésből! Ne vendégeskedj hívatlanul! Ne vess ellenkezést szeretők, házastársak közé se hazug szóval se bajt keverő igazmondással! Ne kívánd és el se fogadd zálogul, fizetségül, felebarátod házastársát, szeretőjét, gyerekét, igavonó barmát, fegyverét, hajlékát, létszűke földjét! Ne sanyargasd a kényedre kerültet! Ne irtsál állatot növényt írmagostul! Ne mérgezz vizeket! Ne halássz ne vadássz szórakozásból, mert fű, fa, állat mind testvéreid! Lelkük van, szellemük van, részük van e világból. Tiszteld az állat-ősőket (totem), akikből vétettél, s leginkább a lovat, mert ló híján benyelt volna a sivatag meg a hó! Tartsd meg a BAJ (háború) törvényeit! Ölj ha elkerülhetetlen, de ne gyilkolj, ne hurcold el megvert ellenséged családját, ne erőszakoskodj nőivel! Aki mást kihasznál embert eszik részekben. Ne tarts rabszolgát, és böcsüld meg emberségében cselédedet! Munkáltatás és munka, mai fogalomkörbe illesztve tőke és munkaerő nem ellentétes, ellenséges erők, hanem együtt alkotják a produktivitást. Nem ők állnak szemben, hanem kettőjükkel áll szemben a parazitizmus, koronként más-más megjelenési formában. Ma például mint bürokrácia, bankokrácia, másfelől a túlterhelő szociális hálózat. Mindent szabad, ami nem árt másnak. Az, hogy ki mit eszik, iszik, milyen élvezeti cikkel él, hogyan szeretkezik, miként tervezi családját, az az ő saját ügye. Semmiképpen nem az államé. A nő, akár feleség, akár nem, szül ha akar, nem szül ha nem akar. Teste lelke saját tulajdona. Jó úton járni nem csak saját üdvösségünk érdekében fontos, hanem mert az istenségnek is fontos, hogy az isteni szellemanyag el ne kárhozzék (kárba ne vesszék) azáltal, hogy a rontó szellemet (akit Őseink Ármánnak neveztek) gyarapítja. Nem mindenki igazodik el azon hogy mi jó mi rossz. Nekik útmutatásra van szükségük. Eza papság föladata. Egyházra papságra azért van szükség, hogy értelmezze, tanítsa az igéket, meg azért, hogy a mindenkori világi hatalom ellenőre legyen. Aki kormányoz, irányít, az ne fölülről tiporjon lefele hanem ELÖL JÁRJON, az emberi böcsület és tudás példaképeként. „Ne imádkozz látványosan!” – így taníták a nagy bácsák. A mi hitünk szerint az istenek nem várnak feudális típusú hódolatot, talpnyalást. Ők nem zsarnokok, hanem őseink. Ha fohászt sóhajtsz bajodban, enyhületet küldenek lelkedbe. Hívd ezért UKKÓ nevét vízzel öntve, csorgatva, meg gabonát. Hívd ezért GÖNÜZ nevét tűzáldozattal, füstáldozattal. Hívd BOLDOGASSZONY nevét gyertyalánggal. Hívd a MAGYAROK ISTENÉT öt égtáj felé zengő dobszóval. Az isten-párt, UKKÓ-t meg GÖNÜZ-t köszöntsd napkeletkor „káttással” (hosszan elnyújtott, kiáltó dallam). Ugyanígy, ha a Hold mélyen, az ég alján vitorlázik. „Isten nevét hiába ne vegyed!” - így tanítják. A szellemeket se háborgasd hiába, mutatványként ne idézz szellemet! Szórakozásból ne „utazz”, ne szállj ki testedből, mert pórul járhatsz! Ne ronts, ne átkozz füttyre! Ne is kívánj rosszat! Csak az irigy embert büntesd, mert az rohasztó féreg a társadalomban. Ha orvos vagy, természetgyógyász, vagy ilyesféle, pénzt kérhetsz a betegedtől, mert ez a szakmád, ebből élsz. Ám ha táltos vagy, aki a szellemek erejével gyógyít, vagy istenre, szellemekre hivatkozik, nem kérhetsz fizetséget. Csak elfogadhatsz a jómódútól. A szegénytől el se fogadj semmit! . Ha isten fölvitte a dolgodat, ne tagadd meg, ne feledd el barátaidat! Házastársadat, szeretődet még annyira se! Ők nem lépcsőfokok, hogy rajtuk lépkedj fölfelé! Bocsáss meg a vétkezőnek! Annak is, ki visszaélt hatalmával, de ne jutalmazd meg! Tanuld meg megkülönböztetni ellenfelet az ellenségtől! Bármit is hirdetsz, ne hivatkozz Isten akaratára, mert az istenkáromlás. Te nem tudhatod, Isten mit akar. . Az ősök hitéhez visszatérni nem azt jelenti, hogy múltunkból kiiktatunk egy évezredet. Összhangba kell hoznunk a jelen korral az elmúlt korokból mindent, ami érték, ami előbbre visz. Leginkább attól óvakodjunk, hogy őseink rugalmas teológiáját, etikáját és bölcseletét megmerevítsük vagy elferdítsük. Ennek okáért ügyelnünk kell arra, hogy Boldogasszony Anyánk Egyházának irányításában, képviseletében nők méltó számban és módon jelen legyenek. A TAN a lényeg, nem a nevek. Istent nevezték így, nevezték úgy, de Istennek nincsen neve. Az ISTEN nem név, hanem fogalom. Nevezzük tehát Istent Istennek! FORRÁS >YOTENGRIT |
Egyszer az a kérdés merült fel a tanítványok között, hogy ki a legnagyobb
közülük. Mivel Jézus ismerte szívük gondolatait, odahívott egy gyermeket,
maga mellé állította, és így szólt tanítványaihoz: „Aki befogadja ezt a
gyermeket az én nevemben, engem fogad be. Aki pedig engem befogad, azt
fogadja be, aki engem küldött. Mert aki a legkisebb köztetek, az a
legnagyobb.” Ekkor János vette át a szót: „Mester, láttunk valakit, aki
ördögöt űzött ki a te nevedben. Megtiltottuk neki, mert nem követ téged
velünk együtt.” Jézus így válaszolt: „Ne tiltsátok meg, mert aki nincs
ellenetek, az veletek van.”
Lk 9,46-50
Elmélkedés:
A mai evangéliumból kiderül, hogy a tanítványok teljesen félreértik Jézus
követésének értelmét, s rangsort akarnak maguk között felállítani. Mindez
ugyanis azok után történik, hogy Jézus megjövendöli szenvedését és
felszólítja őket a kereszthordozásra. Jézus egy gyermeket állít példaképül
eléjük. A gyermeknek nincs hatalma, védtelen, s mások gondoskodó
szeretetére szorul.
De abban a tekintetben is félreértik Jézust a tanítványok, hogy egyeseket
ki akarnak zárni a közösségből, s megtiltják, hogy Jézus nevében jót
tegyen, azt gondolva, hogy kizárólag ők követhetik Jézust.
A Krisztus követés mindenki számára nyitott, aki gyermeki szívvel fogadja
Jézus tanítását s ragaszkodik hozzá.
© Horváth István Sándor
Imádság:
Ó, Uram Jézus, Te azt parancsoltad nekem, hogy szüntelenül imádkozzam, add
nekem kegyelmedet, hogy meg tudjam tenni, s add meg ezt azoknak a
lelkeknek is, akiket rám bíztál. Isteni Ige, Te magad vagy bennünk az
örökké tartó és szüntelen imádság. Isten Báránya, Te vagy a világosság,
amely megvilágítja lelkünk egész égboltját. Bár soha ne akarnánk más
imádságot, csak a te imádat, más fényességet, csak a te fényességedet, más
szeretetet, csak a te szeretetedet! A hozzád intézett imádságban, Istenem,
egy a szemlélés és a szeretet. Engedd, hogy olyan tökéletesen és olyan
bensőségesen tudjak hozzád imádkozni, hogy elfeledkezzem önmagamról, és ne
tudjam, hogy imádkozom, mert csupán Te vagy bennem!
________________________________
Aktuális:
Kedves barátaim!
A Szentírás vasárnapján indult az evangelium365 mobil alkalmazás.
Mostantól a napi evangélium már nem csak e-mailben, hanem mobiltelefon
készüléken is elérhető.
Android rendszerű telefonok tulajdonosai az Android Market-ben, iPhone
készülékkel rendelkezők pedig az App Store-ban találják meg az
evangélium365 alkalmazást.
Nagy öröm számomra és szimbolikus jelentősége is van, hogy az első magyar,
katolikus mobil alkalmazás az Evangéliumot nyújtja az embereknek és az Új
evangelizációhoz kapcsolódik.
István atya (Horváth István Sándor)
Evangelizációs munkánkat a következő módokon támogathatja adományával.
1. On-line plébániák honlapján: https://zalalovo.plebania.hu/tamogatas
Kérem, válassza az adomány lehetőséget, majd az adomány céljánál jelölje
meg: e-vangélium
2. Átutalással a Zalalövői Plébánia számlájára. Kérem, a közlemény
rovatban feltüntetni: e-vangélium
Számlatulajdonos neve: Zalalövői Plébánia
Számlaszám: 10402355-00026472-00000003
Utalás külföldről
IBAN (nemzetközi számlaszám): HU25 1040 2355 0002 6472 0000 0003
BIC (SWIFT) kód: OKHBHUHB
3. Postai utalvánnyal: Cím: Zalalövői Plébánia, H-8999 Zalalövő, Szabadság
tér 6. Kérem, a közlemény rovatban feltüntetni: e-vangélium
_______________________________________________
Evangelium minden nap
https://www.evangelium365.hu/
2011. szeptember 23., péntek 16:54 InfoRádió / MTI
A devizahiteleseknek segíteni kell, mert az nem megy, hogy egy országban egymillió embert becsapjanak - jelentette ki Orbán Viktor kormányfő pénteken Dabason, egy városfejlesztési beruházás átadási ünnepségén.
A miniszterelnök kifejtette: az nem tartható, hogy az emberek éveken át fizetik törlesztőrészleteiket, majd kiderül, hogy többel tartoznak, mint az indulásnál. "Világossá kell tenni, hogy Magyarország nem gyarmata senkinek sem" - szögezte le.
"Amit nem lehet megcsinálni Bécsben, Berlinben, Párizsban, vagy éppen Brüsszelben, az a magyarokkal szemben sem engedhető meg" - hangsúlyozta.Orbán Viktor arról is szólt, hogy Európa nagy bajban van, és - mint mondta - ha becsukjuk a szemünket, az nem változtat a tényeken. Európán csődhullám söpör végig. Az a kérdés, hogy mi magyarok képesek vagyunk e ettől a csődhullámtól megmenteni magunkat.
"Ha nem fizetjük vissza az ország államadósságát, akkor holtunk napjáig másoknak fogunk dolgozni."
Amikor 1990-ben belevágtunk a rendszerváltásba, akkor mindannyiunknak elegünk volt abból, hogy hiába dolgoztunk, nem vagy csak nagy nehezen juthattunk előre. Mint mondta: a rendszerváltás után 20 évvel, még mindig nem értük el a munka eredményeként a gyors előremenetelt. "Ezért, ha nem változtatjuk meg az adórendszert, a költségvetést, a szociális segélyrendszert és számos más dolgot, akkor Magyarországon nem lesz érdemes többet és jobban dolgozni"- hangsúlyozta.
E változásokra, Magyarország elrugaszkodására a válságövezettől csak akkor van esély, ha az emberek eltökélten kitartanak a közös célok mellett - tette hozzá.
Izgalmas lesz az ősz.
A miniszterelnök szerint izgalmas ősz következik. Mint mondta: megváltoztatják az oktatási-, az egészségügyi rendszert, átalakítják a szociális rendszert. Nem fogadjuk el többé, hogy életképes, egészséges emberek segélyekből akarjanak megélni, amikor az országban oly sok tennivaló van.
"Százezerszám fogjuk az embereket a munkanélküliségből a startmunkán keresztül visszajuttatni a munka világába."
Olyan adórendszer lesz, ami azokat jutalmazza, akik dolgoznak - hangsúlyozta.
Az iskolarendszer az átalakítása után a gyerekeket garantáltan olyan tudáshoz juttatja, amellyel megállják a helyüket a világban. "Mert az tarthatatlan, hogy ma a gyerekek úgy kerüljenek ki a középiskolákból, egyetemekről, hogy nem találnak munkát, mert nem arra tanítjuk őket, amire egyébként Magyarországnak szüksége volna" - hangsúlyozta Orbán Viktor.
Az ünnepségen átadták Dabas 1,2 milliárd forintból - részben EU-s forrásból - megvalósult városfejlesztési beruházásának eredményeit: a korszerűsített iskolákat, intézményeket és a főteret. Ugyancsak felavatták a közadakozásból felépült Kapisztrán-Hunyadi Emléktornyot.
A gépezet lefoglalt, mindössze 30 kilogrammos prototípusa fél óra alatt egy karton cigaretta legyártására alkalmas. A gépi meghajtású berendezés lényegében egy spirállal tolja a dohányt a papírba - közölte a NAV Észak-Magyarországi Regionális Bűnügyi Igazgatóságának a sajtószóvivője. A garázsban tetten ért három férfi ellen, jövedékkel való visszaélés, illetve annak elősegítése megalapozott gyanúja miatt indítottak eljárást - tette hozzá Jánvári Regina. Mint elmondta: a csalókra még azt megelőzően csaptak le, hogy elkezdődött volna a gépezet sorozatgyártása. Ugyanis a NAV információi szerint az ország különböző pontjain ügyködő orgazdák és dílerek már élénken érdeklődtek a találmány iránt. A berendezés mellett hamis matricákat, ismert márkajelzésekre kísértetiesen hasonlító emblémákkal ellátott kartonokat is találtak a nyomozók; ezekkel egyértelműen a jövedéki adó kijátszása volt a csalók célja. A nyomozók egyszerre három helyszínen tartottak házkutatást, a gépen és a kellékeken kívül azokat a laptopokat is lefoglalták, amelyeken a találmány terveit tárolták. A gyanúsítottak, amennyiben bebizonyosodik az adószabályok megsértése, akár két évig terjedő szabadságvesztésre is számíthatnak - mondta a sajtóreferens.
(c) mti Magyar Távirati Iroda Zrt.